چگونه تکنسین دارویی (نسخه پیچ) خوبی باشیم‌...


۱.‌در مورد قوانین‌بیمه به بیمار توضیح دهید:
این بسیار مهم‌است که به زبان ساده به بیمار توضیح دهید که مثلا داروی X اگر‌توسط پزشک متخصص نوشته شده باشد،بیمه هزینه آنرا تقبل میکند و یا اینکه از بین داروهای ,C,A ,B که عملکرد مشابهی دارند (مثلا) داروی Bاست که جزء موارد بیمه شده می باشد.

(با کلیک روی  تیتر مطلب، به کل نوشته دسترسی خواهید داشت)



۲. به تاریخ های انقضا توجه کنید:
بخش بزرگی از مسئولیت شغلی شما به عنوان یک تکنسین داروخانه اینست که‌مدیریت موجودی را به عهده بگیرد. این تکنسین باید اطمینان حاصل کند که لوازم و داروهای کافی در همه زمانها برای تأمین نیازهای بیماران در دسترس است. همانقدر مهم است که داروهای و داروهای مورد استفاده را در اختیار داشته باشید ، اطمینان از شناسایی مناسب داروهای برگردانده شده یا نامناسب باخط مشی داروخانه هم مهم است. هر داروخانه در نحوه پردازش و دفع، عودت یا تبادلات دارویی با مراکز دیگر‌عملکرد متفاوتی دارد.

۳. اگر چه نرم افزارهای مدیریت داروخانه به کمک تکنسین ها می آیند ولی سعی کنید همیشه از موجودی برندهای مختلف اطلاع کافی داشته‌باشید.
این کار‌سرعت‌عمل شما را افزایش داده و مدت انتظار مراجعه کنندگان‌را به شدت کاهش می دهد.

۴.در دسترس داروساز باشید و شرایط را برای وی فراهم کنید:
از انجا که وظیفه داروساز ،ارائه مشاور صحیح به بیمار است سعی کنید این‌بستر را فراهم‌کنید و با نسخه پیچی سریع و دقیق در دسترس‌داروساز‌باشید تا سوالات احتمالی وی را در مورد موجودی داروها و ... پاسخ دهید و از وی حمایت کنید.

۵. بیمار را منتظر نگذارید:
هیچ کس دوست ندارد معطل‌شود مخصوصا وقتی بیمار است... هیچ کس دوس ندارد منتظر‌باشد مخصوصا وقتی کودکان غیر قابل کنترل همراهش هستند یا اتومبیلش در جای نامناسبی است... در صورت نیاز علت معطل شدن را برای بیمار توضیح داده و با آرامش از استرس وی بکاهید.

۶.از فرصت استفاده کنید:
زودتر در محل کار حاضر شوید و اگر‌به شما نیاز است دیرتر خارج شوید.
در ساعات خلوت داروخانه به مرتب کردن و بررسی امور جاری بپردازید و در ساعات شلوغ با رعایت نوبت بیماران،اولویتی را هم به موارد بسیار اورژانسی اختصاص دهید.
ادامه دارد...